на головну | список тем | перегляд презинтацій | самотестування | історія створення

 

 

 

Тема15. Використання комбінаційних мікросхем.

Комбінаційні мікросхеми виконують складніші функції, ніж прості логічні елементи. Їх входи з'єднані у функціональні групи і не є повністю взаємозамінними. Наприклад, будь-які два входи логічного елемента І-НІ абсолютно спокійно можна поміняти місцями, від цього вихідний сигнал ніяк не зміниться, а для комбінаційних мікросхем це неможливо, оскільки у кожного входу своя особлива функція.
Об'єднує комбінаційні мікросхеми з логічними елементами те, що і ті і інші не мають внутрішньої пам'яті. Тобто рівні їх вихідних сигналів завжди однозначно визначаються поточними рівнями вхідних сигналів і ніяк не пов'язані з попередніми значеннями вхідних сигналів. Будь-яка зміна вхідних сигналів обов'язково змінює стан вихідних сигналів. Саме тому логічні елементи іноді також називають комбінаційними мікросхемами на відміну від послідовних мікросхем, які мають внутрішню пам'ять і управляються не рівнями вхідних сигналів, а їх послідовностями.
Строго кажучи, всі комбінаційні мікросхеми побудовані всередині з найпростіших логічних елементів, і ця їх внутрішня структура часто приводиться в довідниках. Але для розробника цифрової апаратури ця інформація звичайно зайва, йому достатньо знати тільки таблицю істинності, тільки принцип перетворення вхідних сигналів у вихідні, а також величини затримок між входами і виходами і рівні вхідних і вихідних струмів і напруг. Внутрішня ж структура важлива для розробників мікросхем, а також в тих самих окремих випадках, коли треба побудувати нову комбінаційну мікросхему з мікросхем простих логічних елементів.
Склад набору комбінаційних мікросхем, що входять в стандартні серії, був визначений виходячи з найбільш часто виконуваних задач. Функції, що вимагаються для цього, реалізовані в комбінаційних мікросхемах найбільш оптимально, з мінімальними затримками і мінімальним споживанням потужності. Тому намагатися повторити цю вже виконану одного разу роботу не стоїть. Треба просто уміти грамотно застосовувати те, що є.

попередня тема наступна тема